Τηλ.: 210 7275735

info@learninn.gr

Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.

  • ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΗ
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές Και Μαθήτριες

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Ποσοτική Έρευνα & SPSS
      • Ποιοτική Έρευνα
      • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία
      • Βιωματική Εκπαίδευση και Διδακτική των Θρησκευτικών
      • Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
      • Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
    • Διάρκεια 3 έως 6 μήνες
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων
      • Βυζαντινή ζωγραφική
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
      • Διδακτική της Ελληνικής ως Ξένη Γλώσσα
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Ειδική Αγωγή (ασύγχρονη εκπαίδευση)
      • Ειδική Αγωγή (σύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Σχολική Ψυχολογία
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων – ΣΔΕ,ΙΕΚ
      • Εκπαίδευση στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Menu
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία: Σχεδιασμός σχολικού μαθήματος και εργαστηρίων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένη γλώσσα
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 9 μήνες
    • Ποσοτική έρευνα, ανάλυση δεδομένων & SPSS: Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 3 μήνες
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 7 μήνες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Εισαγωγή στη Βυζαντινή ζωγραφική και τη Θεολογία των εικόνων
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
    • Δημοκρατική Εκπαίδευση -3 μήνες (δωρεάν με κάθε νέα εγγραφή σε πρόγραμμα άνω των 6 μηνών)
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Τα Νέα Μας
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Άρθρα

Το Μάθημα των Θρησκευτικών αλλάζει: Νέα Προγράμματα Σπουδών και πολλαπλό βιβλίο

8 Μαρτίου 2022 /Posted byekpa

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Αν. Καθηγητής Παιδαγωγικής Επιστήμης και Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, Ε.Κ.Π.Α.

 

Οι αλλαγές τα προηγούμενα χρόνια στο Μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα προβλήματα, που προκάλεσαν, κατέστησαν αναγκαία την ανάπτυξη νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) και τη συγγραφή βιβλίων για κάθε τάξη. Τα νέα ΠΣ έχουν δημοσιευθεί ήδη σε .Φ.Ε.Κ.

 Τι καθιστά αναγκαίο ένα σύγχρονο και δυναμικό ΠΣ Θρησκευτικών;

  • Η ενίσχυση και η εμπέδωση της θρησκευτικής συνείδησης των ορθόδοξων μαθητών και μαθητριών και η σπουδή της παράδοσης της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως ζωντανού και λειτουργικού στοιχείου της ιστορικής ταυτότητας και του πολιτισμού τους, και κατ’ επέκταση η συστατική παράμετρος του δημόσιου χώρου.
  • Η συνειδητοποίηση της σημασίας της χριστιανικής παράδοσης ως πυλώνα πολιτισμού στον Ευρωπαϊκό χώρο και όχι μόνο και γόνιμη αφετηρία ανθρωπολογικών απαντήσεων σε μια εποχή αβεβαιότητας και τεχνολογικής υπερ-ανάπτυξης.
  • Η κατανόηση των θρησκειών και των θρησκευτικών και μη θρησκευτικών ρευμάτων που συνθέτουν τον σύγχρονο πολιτισμικό μετασχηματισμό.

Πώς μπορεί ένα σύγχρονο και δυναμικό ΠΣ Θρησκευτικών να επιδράσει δημιουργικά;

Το μάθημα των Θρησκευτικών προτάσσει την ανάπτυξη του ανθρώπου ως ενιαίας ψυχοσωματικής οντότητας. Μπορεί να συντελέσει στην ανάπτυξη της ταυτότητας του προσώπου, αποτελώντας παράγοντα ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης, της αυτοπεποίθησης, της ενσυναίσθησης αλλά και της ψυχικής ανθεκτικότητας των νέων ανθρώπων. Το μορφωτικό του περιεχόμενο αξιολογείται ως μία πρόταση προσανατολισμού του βίου του ανθρώπου και ως ζωτικό σημείο αναφοράς για την ανακάλυψη απαντήσεων σε βασικά υπαρξιακά ερωτήματα που απασχολούν τον άνθρωπο.

Τι νέο κομίζουν τα νέα Προγράμματα Σπουδών;

Η διδακτέα ύλη αναπτύσσεται σπειροειδώς σε τέσσερεις κύκλους (Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου,  Α΄, Β΄, Γ΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), με βάση τα οκτώ σημαντικά Θεματικά Πεδία (Θεός, Δημιουργία – Πτώση, Άνθρωποι του Θεού και Ενανθρώπηση – Χριστός, Εκκλησία – Λατρεία – Αγία Γραφή, Βασιλεία του Θεού, Χριστιανική Ζωή, Θρησκεία/-ες – κοσμοθεωρίες (διακριτά)), που πρέπει να γνωρίζει κάθε μαθητής/τρια και την αναπτυξιακή ηλικία τους. Αυτό σημαίνει ότι τα Θεματικά Πεδία  επαναλαμβάνονται τέσσερεις φορές επί τη βάσει τριών κριτηρίων επιλογής.

  • την ανταπόκρισή του στο επίπεδο ανάπτυξης και στις προσληπτικές ικανότητες των μαθητών/τριών
  • τη συμβολή τους στη θρησκευτική και ηθική ανάπτυξη των μαθητών/τριών
  • τον βαθμό ανταπόκρισής του στις πνευματικές αναζητήσεις και τις υπαρξιακές ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.

Τα νέα ΠΣ έχουν ως αφετηρία τα μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ο/η μαθητής/τρια, να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει μετά την ολοκλήρωση κάθε μαθησιακής διαδικασίας.

Για να γίνει αυτό εφικτό η διδασκαλία σχεδιάζεται και πραγματοποιείται με βάση τις αρχές της Βιωματικής Μάθησης και αξιοποιεί ποικίλες στρατηγικές και τεχνικές διδασκαλίας

Η βιωματικότητα μαζί με την πολυτροπικότητα (χρήση όχι μόνο γραπτών κειμένων, αλλά και ήχου, εικόνας κ.λπ) και την καθολική συμμετοχή καθίστανται κομβικής σημασίας. Οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά σε δραστηριότητες προκειμένου να κατανοήσουν μέσα από βιωματικές δράσεις τα θέματα και τις έννοιες που απαρτίζουν το κάθε θεματικό πεδίο του ΠΣ.

Η διδασκαλία προϋποθέτει τη χρήση στην τάξη σχολικού εγχειριδίου, το οποίο μάλιστα θα προκαλεί σε εργασία και συνεργασία και θα συνδέεται με ψηφιακό υλικό, που θε είναι χρήσιμο. Για πρώτη φορά μάλιστα θα εγκρίνονται μέχρι τρία βιβλία σε κάθε τάξη (πολλαπλό βιβλίο) και ο/η εκπαιδευτικός θα επιλέγει ανάλογα με το μαθητικό δυναμικό ποιο θα χρησιμοποιεί.

Εννοείται ότι στον σχεδιασμό διδασκαλίας η τελική επιλογή για τον βαθμό χρήσης του βιβλίου ανήκει στον/στην εκπαιδευτικό.

Οι αλλαγές στο Μάθημα των θρησκευτικών, λοιπόν, είναι προ των πυλών και είναι καλό να είμαστε έτοιμοι ώστε να τις εντάξουμε κριτικά στη μέχρι τώρα εμπειρία μας  και να αναπλαισιώσουμε το εκπαιδευτικό μας έργο ώστε να υπηρετήσουμε τη σύγχρονη και δυναμική φυσιογνωμία του μαθήματος, που θα διατηρήσει και τη θέση του στο σχολείο.

O Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος και Εκπαιδευτής του προγράμματος “Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης” 

Share Post
Πρακτικά tips για τη διαχείρισ...
Εμψυχώνοντας κι ενδυναμώνοντας...

Σχετικά άρθρα

Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Ποιότητα ζωής και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

4 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Η διαχείριση της τάξης μας. Πολύτιμη ικανότητα που αξίζει να τη μοιραστούμε.

3 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Εμψυχώνοντας κι ενδυναμώνοντας ομάδες, με τον πιο καινοτόμο και συμπεριληπτικό τρόπο

10 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Πρακτικά tips για τη διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας

3 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Σκέψεις για τον ιδεώδη συνοδό προσώπου με αναπηρία

25 Φεβρουαρίου 2022
... Μάθετε περισσότερα

Comments are closed

Ετικέτες Αναζήτησης

E-learning Προγραμματα (12) Online Εκπαίδευση (36) Online Προγράμματα (32) Άρθρα (18) Ανακοινώσεις (42) Ασύγχρονη Εκπαίδευση (16) Βιωματική Μάθηση (4) Δια ζώσης Εκπαίδευση (3) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (10) Δωρεάν Σεμινάρια / Webinars (19) Ειδική Αγωγή (9) Εκπαίδευση Ενηλίκων (7) Εκπαιδευτικά Προγράμματα (11) Εμψύχωση / Ενδυνάμωση Ομάδων (7) Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (29) Ημερίδες / Συνέδρια (5) Θρησκευτική Εκπαίδευση (1) Μεντορεία (1) Παιδαγωγικός Σύμβουλος (1) Προσφορές / Εκπτώσεις (13) Σχολική Ψυχολογία (5) Σύγχρονη Εκπαίδευση (12) Υποτροφίες (6) συνέδριο (1)

Πρόσφατα Άρθρα

Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την ...

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία

Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής ...

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής Εκπαίδευσης

Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

Συγχαρητήρια Επιστολή

6 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συγχαρητήρια Επιστολή
Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Νέα / Άρθρα
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Πληροφορίες

e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Επικοινωνία

Τηλ.: 2107275735
Κιν.: 6975913005
info@learninn.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Open eClass

Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. είναι πιστοποιημένο για τις υπηρεσίες που παρέχει κατά ISO9001:2015 και κατά ISO27001:2013 για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Facebook Instagram Linkedin Youtube