Θεωρία και Πράξη της Δημοκρατικής Παιδείας
στην τυπική και μη τυπική Εκπαίδευση
Ένα πρόγραμμα που αναπτύχθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα EU _KA2 Erasmus + και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (IKY).
Διάρκεια: 7 μήνες | 400 ώρες
ECVET: 16
Περιλαμβάνει: 100% ηλεκτρονική εξ αποστάσεως μάθηση
Κόστος: Δωρεάν
Marios Koukounaras Liagkis
Marios Koukounaras-Liagkis studied Theology (ΒΑ, ΜΑ, PhD) Greek Literature (BA), and Social Pedagogy (PostDoc). He is an Assistant Professor of Religious Education at National and Kapodistrian University of Athens (NKUA). He is currently working as director of a Continuing Education and Lifelong Learning Entity of the NKUA. He worked as a Religious Education teacher and as a Consultant to the Minister of Education and Religious Affairs. He is an expert member of the European Wergeland Centre and he has a teaching and research cooperation with UCL-Institute of Education and University of Birmingham.
Elizaveta Bagrintseva
Elizaveta is a young specialist with both academic and practical experiences in the field of International Education and, in particular, human rights education and education for democratic citizenship. As a Project Officer of the European Wergeland Centre, she has coordinated and assisted capacity – building of education professionals and educational institutions, awareness-raising activities, as well as development of educational resources. The work was conducted in various educational areas, from the curriculum development to kindergartens, schools, and higher education, and in cooperation with different partners – state actors, including Ministries of Education, civil society organisations and universities.
Angelos Vallianatos
Dr Angelos Vallianatos is a school advisor for religion lessons and teacher trainer in the fields of Didactics, Intercultural Education, Human Rights and Democratic Citizenship. He has participated in Council of Europe and European Wergeland Center programmes as an expert and as a trainer (Pestalozzi seminars and modules, Summer Academies in Montenegro and Greece).
David Kerr
David Kerr is Head of Initial Teacher Training: Partnership and Engagement at the University of Reading. He is a member of the national DfE ITTAG (Initial Teacher Training Advisory Group. He provides inputs on Citizenship, Fundamental British Values and Prevent on ITT courses, both UG and PG. He is also module convenor for Global Developments in Education on the BAEd (non QTS) course and supervises MA and EdD students.
Ingrid Aspelund
Ingrid Aspelund is a senior adviser at The European Wergeland Center (EWC). Aspelund has a Master’s degree in International and Multicultural Education and a Bachelor’s degree in Development Studies from Oslo and Akershus University College (now Oslo Metropolitan University). She previously worked as a campaign advisor for the No Hate Speech Movement in Norway.
Το πρόγραμμα, επίσης επιδιώκει:
α) την εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με κορυφαίες πρακτικές εφαρμογές της Δημοκρατικής Παιδείας στη σχολική ζωή και διδακτική πράξη στην Πρωτοβάθμια (προσχολική και δημοτική) και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
β) την ενθάρρυνση και ενίσχυση των συμμετεχόντων στο σχεδιασμό, τη δημιουργία και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παρεμβάσεων και διδασκαλιών στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για τη Δημοκρατική Παιδεία, της Εκπαίδευσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και
γ) την εξοικείωση με τη θεωρία, τα εργαλεία και τις εφαρμογές στην Εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική) του Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων Δημοκρατικού Πολιτισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe’s Reference Framework of Competences for Democratic Culture).
Το πρόγραμμα, επίσης στοχεύει α) στην εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με κορυφαίες πρακτικές εφαρμογές της Δημοκρατικής Παιδείας στη σχολική ζωή και διδακτική πράξη στην τάξη στην Πρωτοβάθμια (προσχολική και δημοτική) και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, β) την ενθάρρυνση σχεδιασμού, δημιουργίας και εφαρμογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παρεμβάσεων και διδασκαλιών στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για της Δημοκρατικής Παιδείας, της Εκπαίδευσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και γ) την εξοικείωση με τη θεωρία και τις εφαρμογές στην Εκπαίδευση (τυπική και μη τυπική)-εργαλεία του Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων Δημοκρατικού Πολιτισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης (Council of Europe’s Reference Framework of Competences for Democratic Culture).
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email στο info@learninn.gr