Τηλ.: 210 7275735
info@learninn.gr
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές Και Μαθήτριες

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Learninn
      • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
      • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επικοινωνία & Γλώσσα
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Learninn
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 7 μήνες
      • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
      • Βυζαντινή ζωγραφική. Η Τέχνη και η Θεολογία των εικόνων
      • Pedagogies, Teaching and Assessment Methods for a Democratic Education
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
    Για Μαθητές Και Μαθήτριες
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα / Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
  • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επικοινωνία & Γλώσσα
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 7 μήνες
    • Βυζαντινή ζωγραφική. Η Τέχνη και η Θεολογία των εικόνων
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Pedagogies, Teaching and Assessment Methods for a Democratic Education
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
    Για Μαθητές Και Μαθήτριες
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα / Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter

Στέλιος Παπαλεξανδρόπουλος
Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Ὁ Στέλιος Παπαλεξανδρόπουλος, ὁμότιμος καθηγητὴς τοῦ Τμήματος Κοινωνικῆς Θεολογίας καὶ Θρησκειολογίας τοῦ ΕΚΠΑ εἶναι θρησκειολόγος, εἰδικευμένος στὸν Ἰαπωνικό Βουδισμό. Σπούδασε Θεολογία στὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν καὶ στὰ πανεπιστήμια Γενεύης καὶ Βέρνης τῆς Ἑλβετίας. Το 1979-1981 μὲ ὑποτροφία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας τῆς Ἰαπωνίας ἔκανε μεταπτυχιακὲς σπουδὲς στὴν ἰαπωνική βουδιστική φιλοσοφία στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Τόκυο. Διδάκτωρ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν (1992) μὲ τὴ διατριβή Ὁ Ἰάπωνας φιλόσοφος Νισίντα Κιταρό-Προϋποθέσεις γιὰ τὸν προσδιορισμὸ τῆς βουδιστικῆς του ταυτότητας. Ἔρευνα σὲ συνεργασία μὲ διάφορα πανεπιστήμια στὴν Ἰαπωνία ἔκανε στὴ συνέχεια ἀρκετὲς φορὲς, μὲ ἀποτέλεσμα ἔργα ὅπως: Θεότητες καὶ κόσμος στὴν κοσμολογία τοῦ Κοτζίκι, Ἡ Ἀληθινή Πραγματικότητα στὸ Ἔργο τοῦ Ντόγκεν, Ἱστορία τῆς Τέχνης τοῦ Ἰαπωνικοῦ Βουδισμοῦ (552-794).

Στὸ Τμῆμα Κοινωνικῆς Θεολογίας καὶ Θρησκειολογίας δίδαξε πάνω ἀπὸ 40 χρόνια τὰ μαθήματα ποὺ ἵδρυσε ὁ ἴδιος: Εἰσαγωγὴ στὴ Θρησκειολογία, Ἰνδουϊσμός, Βουδισμός, Κινεζικὰ καὶ Ἰαπωνικὰ Θρησκεύματα καὶ Νέα Θρησκευτικὰ Κινήματα. Γιὰ τὰ Νέα Θρησκευτικὰ Κινήματα δίδαξε ἐπίσης στὸ ΠΜΣ τοῦ ἴδιου Τμήματος ἐπὶ σειρὰ ἐτῶν.

Στὴ Φιλοσοφικὴ Σχολὴ τοῦ Παν/μίου Ἀθηνῶν δίδαξε ἐπίσης ἐπὶ σειρὰ ἐτῶν τὸ μάθημα “Ἰαπωνικὸς Πολιτισμός” καὶ “Φιλοσοφία τῶν λαῶν τῆς Ἀνατολῆς”.

Ἔχει ἀκόμη ἀσχοληθεῖ μὲ τὴν ἰαπωνικὴ λογοτεχνία, ἐκπονώντας μεταφράσεις μὲ ἐκτεταμένες εἰσαγωγὲς καὶ σχόλια ἀπό τὸ ἔργο τοῦ Σίγκα Ναόγια, τοῦ Οὐέντα Ἀκινάρι, τοῦ Κόμπο Ἀμπέ.

Ἐπίσης δίδαξε σειρὲς μαθημάτων γιὰ τὴ βουδιστικὴ τέχνη, καὶ γιὰ ἄγνωστα στὴ χώρα μας ρεύματα ζωγραφικῆς καὶ ξυλογραφίας, ὅπως ἡ Νιχόνγκα καὶ ἡ Σίν-χάνγκα.

Μόνιμη ἐπιδίωξή του ὑπῆρξε ἡ ἵδρυση Τμήματος Ἰαπωνολογίας σὲ  ἑλληνικὸ Πανεπιστήμιο. Μὲ δικὲς του προσπάθειες καὶ τῆς Κυβέλης Βερνιὲ ἱδρύθηκε στὸ Ἰόνιο Πανεπιστήμιο Τμῆμα Ἀσιατικῶν Σπουδῶν.

Ἔχει πολλὲς δημοσιεύσεις σὲ διάφορες γλῶσσες σχετικά μὲ τὶς ἰαπωνικὲς θρησκεῖες, τὴν ἰαπωνικὴ λογοτεχνία, τὰ Νέα Θρησκευτικὰ Κινήματα, τὴν Ὀρθόδοξη Θεολογία. Ἔχει συμμετάσχει μὲ ἀνακοινώσεις σὲ συνέδρια τῆς IAHR καὶ ἄλλων διεθνῶν ἑταιρειῶν καὶ πανεπιστημίων στὴν  Ἰαπωνία, Ἰνδία, Ἰταλία κ.ἀ. Εἶναι μέλος της EAJS (European Association for Japanese Studies). Ἐκτὸς ἀπὸ τὰ ἀναφερθέντα, ἡ ἐργογραφία του περιλαμβάνει: Ἰνδουϊσμὸς-Ἱστορικὴ εἰσαγωγή, Βουδισμός-Ἡ ἰνδικὴ περίοδος, Ἀνατολικὲς θρησκείες κ.ἄ.

Τὸ 2014 ἔλαβε τὸ «Βραβεῖο τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν τῆς Ἰαπωνίας», ποὺ ἀπονέμεται σὲ πρόσωπα ποὺ ἔχουν συμβάλει στὴν ἀνάπτυξη τῶν σχέσεων τῶν χωρῶν τους μὲ τὴν Ἰαπωνία.

Το 2020, βραβεύτηκε ἀπὸ τὸν Αὐτοκράτορα τῆς Ἰαπωνίας μὲ τὸ παράσημο τοῦ τάγματος τοῦ Ἀνατέλλοντος Ἠλίου, Χρυσῶν καὶ Ἀργυρῶν Ἀκτίνων μὲ Ροζέττα, γιὰ τὴ συνεισφορὰ του “στὴν ἀνάπτυξη τῶν ἑλληνο-ἰαπωνικῶν σπουδῶν καὶ τὴν ἀμοιβαία κατανόηση μεταξὺ τῶν λαῶν τῆς Ἑλλάδας καὶ τῆς Ἰαπωνίας”.

Κοινοποίηση
LEARN INN Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Τα Νέα Μας
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνία
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

e-Learning Προγράμματα Για Ενήλικες

Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επικοινωνία & Γλώσσα
Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες

Εκπαιδευτικά προγράμματα Δημοτικού
Εκπαιδευτικά προγράμματα Γυμνασίου
Εκπαιδευτικά προγράμματα Λυκείου
Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην ιστοσελίδα μας Μάθετε Περισσότερα