Τηλ.: 210 7275735

info@learninn.gr

Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.

  • ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΗ
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές Και Μαθήτριες

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Ποσοτική Έρευνα & SPSS
      • Ποιοτική Έρευνα
      • Στατιστική ανάλυση με Jamovi Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
      • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία
      • Βιωματική Εκπαίδευση και Διδακτική των Θρησκευτικών
      • Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
      • Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
    • Διάρκεια 3 έως 6 μήνες
      • Διδακτική των Αγγλικών στην Προσχολική Ηλικία
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων
      • Εισαγωγή στην Βυζαντινή ζωγραφική
      • Βυζαντινή Ζωγραφική: Σύνθεση – Σχέδιο
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
      • Διδακτική της Ελληνικής ως Ξένη Γλώσσα
      • Διδακτική των Αγγλικών στην Προσχολική Ηλικία
      • Ειδική Αγωγή (ασύγχρονη εκπαίδευση)
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος & Ειδική Αγωγή
      • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Σεξουαλική Εκπαίδευση και Αγωγή
      • Σχολική Ψυχολογία
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων – ΣΔΕ,ΙΕΚ
      • Εκπαίδευση στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Menu
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία: Σχεδιασμός σχολικού μαθήματος και εργαστηρίων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένη γλώσσα
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 9 μήνες
    • Ποσοτική έρευνα, ανάλυση δεδομένων & SPSS: Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 3 μήνες
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 7 μήνες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Εισαγωγή στη Βυζαντινή ζωγραφική και τη Θεολογία των εικόνων
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
    • Δημοκρατική Εκπαίδευση -3 μήνες (δωρεάν με κάθε νέα εγγραφή σε πρόγραμμα άνω των 6 μηνών)
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Τα Νέα Μας
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Άρθρα

Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ;

1 Αυγούστου 2022 /Posted byekpa

γράφει ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης

Σε ένα άρθρο για την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις δυνατότητές της ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου πλαισίου ν.4957/2022 θα αναφερθούμε, αναγκαστικά, σε οξύμορα ζητήματα που αφορούν προοπτικές και αγκυλώσεις.

Οι απόφοιτοι των Πανεπιστημίων

Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, το εκπαιδευτικό επίπεδο του πληθυσμού βελτιώνεται σταθερά, αν και συνεχίζει να υπολείπεται του κοινοτικού μέσου όρου. Ενδεικτικά, το ποσοστό των αποφοίτων από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην ηλικιακή ομάδα 25-64, που το 2002 ήταν 18,1%, το 2019 είχε φθάσει το 31,9% (ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 33,2%). Ως αποτέλεσμα, στις νεότερες ηλικίες το ποσοστό αποφοίτων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι υψηλότερο του Ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες

Με την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) τα πράγματα αλλάζουν και από το 2021 ένας μεγάλος αριθμός υποψηφίων μένει εκτός Πανεπιστημίων. Το 2022 68,63% των υποψήφιων από τα ΓΕΛ πέτυχε να εισέλθει στην Τρτοβάθμια εκπαίδευση. Γενικά από τους συνολικά 99.305 υποψηφίους από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εισήχθησαν οι 61.682 στα Πανεπιστήμια, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, Ακαδημίες Πυροσβεστικής, Εμπορικού Ναυτικού και Λιμενικού Σώματος και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Έμειναν εκτός, δηλαδή, 37.623.

 

Η διασύνδεση με την αγορά εργασίας

Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τα προγράμματα σπουδών μέχρι σήμερα συχνά αποσκοπούν στην προετοιμασία για απασχόληση στον δημόσιο τομέα, και ιδιαίτερα την εκπαίδευση. Έτσι, σημαντικός αριθμός πτυχιούχων παραμένει άνεργος για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά τη λήψη πτυχίου, ετεροαπασχολείται ή μεταναστεύει στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις δεξιοτήτων, σε πολλούς παραγωγικούς τομείς και ιδιαίτερα στους τομείς της ενέργειας και των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών, παρά τα πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων.

«Η συμμετοχή στη διά βίου μάθηση υπολείπεται σημαντικά του ευρωπαϊκού μέσου όρου και βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακή κατάσταση. Αυτό δυσχεραίνει την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων – ιδίως των ψηφιακών – και την προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της οικονομίας» (Έκθεση Πισσαρίδη, σελ. 79).

Πόροι και δομές

Στην Ελλάδα, οι δημόσιες δαπάνες για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι υψηλότερες (0,9%) από τον μέσο όρο της ΕΕ (0,7%). Το γεγονός αυτό δεν συνεπάγεται ότι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας υπερχρηματοδοτείται. Οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση δεν αποτελούνται σε κύριο βαθμό από δαπάνες «κεφαλαίου» (κτήρια, εργαστήρια, κλπ.), αλλά αφορούν «τρέχουσες» (κυρίως μισθούς) δαπάνες. Την τελευταία δεκαετία, η χρηματοδότηση των υποδομών των ελληνικών ΑΕΙ μειώθηκε, με αποτέλεσμα να υστερούν ιδιαίτερα στις ψηφιακές υποδομές, όπως διαπιστώθηκε και κατά την πρόσφατη κρίση της πανδημίας του COVID-19. Αυτό που προέκυψε είναι η αδήριτη ανάγκη για εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ψηφιακές δεξιότητες όσο και η δημιουργία ευκαιριών δια βίου επαγγελματικής ανάπτυξης στον τομέα αυτό και στη διδακτική μεθοδολογία που είναι ευέλικτη.

 

Δια βίου μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Εφόσον το μερίδιο των πτυχιούχων στο σύνολο του εργατικού δυναμικού και του πληθυσμού έχει αυξηθεί σημαντικά, η αναβάθμιση (upskilling) και η ανανέωση (reskilling) των δεξιοτήτων τους απαιτεί την επέκταση και τον ενεργό ρόλο των Πανεπιστημίων στη δια βίου μάθηση και εκπαίδευση. Με τα ΚΕΔΙΒΙΜ η τάση αυτή για Elearning και διά ζώσης επιμόρφωση έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια. Απομένει, βέβαια, παράλληλα  να υποστηριχθεί η πρόσβαση πτυχιούχων στα προγράμματα δια βίου μάθησης των Πανεπιστημίων, ιδιαίτερα για ελεύθερους επαγγελματίες και εργαζόμενους σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευσςη του νέου νόμου 4957/2022 «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» αναμένεται να αλλάξει το τοπίο στους παραπάνω τομείς/άξονες. Αυτό θα γίνει προφανώς με τις προβλεπόμενες αλλαγές στην πιστοποίηση και τη λειτουργία των ΚΕΔΙΒΙΜ των Πανεπιστημίων (Το ΕΚΠΑ έχει το πιο αναγνωρισμένο σε ποιότητα και εύρος προγραμμάτων ΚΕΔΙΒΙΜ), τα διεπιστημονικά κοινά/διπλά (Joint και dual) προπτυχιακά προγράμματα μεταξύ τμημάτων του ίδιου ή άλλων ΑΕΙ, εντός και εκτός Ελλάδας, τη δυνατότητα να χορηγείται «διπλό» πτυχίο με δύο χωριστούς τίτλους σπουδών, τις δυναμικές σπουδές με ποικίλους συνδυασμούς στην επιλογή μαθημάτων από άλλα τμήματα του ίδιου ΑΕΙ ή άλλο ΑΕΙ της χώρας (erasmus), τα νέα μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

 

 

Ετικέτες: Διά βίου Μάθηση, Σύγχρονη Εκπαίδευση, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Share Post
Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκω...
Διαχείριση τάξης, κρίσεων και ...

Σχετικά άρθρα

Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ;

4 Αυγούστου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Καλή αρχή για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

29 Ιουλίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Ποια προγράμματα μοριοδοτούνται στους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ)

3 Ιουνίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Ποιότητα ζωής και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

4 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Η διαχείριση της τάξης μας. Πολύτιμη ικανότητα που αξίζει να τη μοιραστούμε.

3 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα

Comments are closed

Ετικέτες Αναζήτησης

E-learning Προγραμματα (15) Online Εκπαίδευση (36) Online Προγράμματα (32) Άρθρα (20) Ανακοινώσεις (42) Ασύγχρονη Εκπαίδευση (16) Βιωματική Μάθηση (5) Δεξιότητες (1) Διά βίου Μάθηση (1) Δια ζώσης Εκπαίδευση (4) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (10) Διορισμός (1) Δωρεάν Σεμινάρια / Webinars (19) Ειδική Αγωγή (9) Εκπαίδευση Ενηλίκων (8) Εκπαιδευτικά Προγράμματα (12) Εμψύχωση / Ενδυνάμωση Ομάδων (8) Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (30) Ημερίδες / Συνέδρια (5) Θρησκευτική Εκπαίδευση (1) Μεντορεία (1) Μοριοδότηση ΑΣΕΠ (1) Παιδαγωγικός Σύμβουλος (1) Προσφορές / Εκπτώσεις (13) Σχολική Ψυχολογία (5) Σύγχρονη Εκπαίδευση (14) Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (1) Υποτροφίες (6) συνέδριο (1)

Πρόσφατα Άρθρα

Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων ...

4 Αυγούστου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιατί να ασχοληθώ με την εκπαίδευση ενηλίκων και να αποκτήσω πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ;

Σεξουαλική Εκπαίδευση και Αγωγή

3 Αυγούστου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σεξουαλική Εκπαίδευση και Αγωγή

Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

2 Αυγούστου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο ...

1 Αυγούστου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ποια κατάσταση βρίσκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο νέος νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ;

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων (3 Μήνες)

1 Αυγούστου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων (3 Μήνες)
Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Νέα / Άρθρα
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Πληροφορίες

e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Επικοινωνία

Τηλ.: 2107275735
Κιν.: 6975913005
info@learninn.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Open eClass

Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. είναι πιστοποιημένο για τις υπηρεσίες που παρέχει κατά ISO9001:2015 και κατά ISO27001:2013 για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Facebook Instagram Linkedin Youtube