Τηλ.: 210 7275735

info@learninn.gr

Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.

  • ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Ποσοτική Έρευνα & SPSS
      • Ποιοτική Έρευνα
      • Στατιστική ανάλυση με Jamovi Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
      • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία
      • Βιωματική Εκπαίδευση και Διδακτική των Θρησκευτικών
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
      • Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
      • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος & Ειδική Αγωγή
      • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία
    • Διάρκεια 3 έως 6 μήνες
      • Διδακτική των Αγγλικών στην Προσχολική Ηλικία
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων
      • Εισαγωγή στην Βυζαντινή ζωγραφική
      • Βυζαντινή Ζωγραφική: Σύνθεση – Σχέδιο
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
      • Διδακτική της Ελληνικής ως Ξένη Γλώσσα
      • Διδακτική των Αγγλικών στην Προσχολική Ηλικία
      • Ειδική Αγωγή (ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Σεξουαλική Εκπαίδευση και Αγωγή
      • Σχολική Ψυχολογία
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων – ΣΔΕ,ΙΕΚ
      • Εκπαίδευση στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Menu
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία: Σχεδιασμός σχολικού μαθήματος και εργαστηρίων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένη γλώσσα
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 9 μήνες
    • Ποσοτική έρευνα, ανάλυση δεδομένων & SPSS: Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 3 μήνες
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 7 μήνες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Εισαγωγή στη Βυζαντινή ζωγραφική και τη Θεολογία των εικόνων
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
    • Δημοκρατική Εκπαίδευση -3 μήνες (δωρεάν με κάθε νέα εγγραφή σε πρόγραμμα άνω των 6 μηνών)
    • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία
    • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος & Ειδική Αγωγή
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Τα Νέα Μας
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram

Pedagogies, Teaching and Assessment Methods for a Democratic Education

  • INFO
  • DIRECTOR/TRAINERS
  • CERTIFICATE OF CONTINUING EDUCATION
INFO

This training programme is a part of a project funded by the European Commission. Project Number: [2019-1-EL01-KA203-062449]

Duration:  3 months, 100 hours (100% asynchronousE-learning)

ECVET:  4

Accreditation: Participants who successfully complete this programme get a recognized  Certificate of Continuing Education from the Center of Continuing Education and Lifelong Learning of the National and Kapodistrian University of Athens and the European Commission (Erasmus+ and IKY)

DIRECTOR/TRAINERS

Director

Marios Koukounaras Liagkis

Marios Koukounaras-Liagkis studied Theology (ΒΑ, ΜΑ, PhD) Greek Literature (BA), and Social Pedagogy (PostDoc). He is an Assistant Professor of Religious Education at National and Kapodistrian University of Athens (NKUA). He is currently working as director of a Continuing Education and Lifelong Learning Entity of the NKUA. He worked as a Religious Education teacher and as a Consultant to the Minister of Education and Religious Affairs. He is an expert member of the European Wergeland Centre and he has a teaching and research cooperation with UCL-Institute of Education and University of Birmingham.

READ MORE

Trainers

Elizaveta Bagrintseva

Elizaveta is a young specialist with both academic and practical experiences in the field of International Education and, in particular, human rights education and education for democratic citizenship. As a Project Officer of the European Wergeland Centre, she has coordinated and assisted capacity – building of education professionals and educational institutions, awareness-raising activities, as well as development of educational resources. The work was conducted in various educational areas, from the curriculum development to kindergartens, schools, and higher education, and in cooperation with different partners – state actors, including Ministries of Education, civil society organisations and universities.

READ MORE

Angelos Vallianatos

Dr Angelos Vallianatos is a school advisor for religion lessons and teacher trainer in the fields of Didactics, Intercultural Education, Human Rights and Democratic Citizenship. He has participated in Council of Europe and European Wergeland Center programmes as an expert and as a trainer (Pestalozzi seminars and modules, Summer Academies in Montenegro and Greece).

READ MORE

David Kerr

David Kerr is Head of Initial Teacher Training: Partnership and Engagement at the University of Reading. He is a member of the national DfE ITTAG (Initial Teacher Training Advisory Group. He provides inputs on Citizenship, Fundamental British Values and Prevent on ITT courses, both UG and PG. He is also module convenor for Global Developments in Education on the BAEd (non QTS) course and supervises MA and EdD students.

READ MORE

Ingrid Aspelund

Ingrid Aspelund is a senior adviser at The European Wergeland Center (EWC). Aspelund has a Master’s degree in International and Multicultural Education and a Bachelor’s degree in Development Studies from Oslo and Akershus University College (now Oslo Metropolitan University). She previously worked as a campaign advisor for the No Hate Speech Movement in Norway.

READ MORE
CERTIFICATE OF CONTINUING EDUCATION

Who can apply?

Higher Education Students and Graduates and  Teachers (pre-school, primary and secondary) [members of the Practicum of the Universities of the  STEP UP -DC Project]

Participants of Learn Inn EKPA ‘s specific courses.

What are the entry requirements?

Minimum entrance requirements for student and pre-service and in-service teachers are:

  • to study or to have a degree in an appropriate/relevant subject
  • to have sufficient subject knowledge on Education Sciences
  • to have English skills and language proficiency

Are there any tuition fees included?

No, the training programme is part of a project funded by the European Commission. Project Number: [2019-1-EL01-KA203-062449] and Learn Inn ΕΚΠΑ offers it with no fees when someone registers successfully at the course Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση.

What does the Training Course aim and involve?

The objectives of the training programme are:

  • To provide active and future and in-service educators and trainers with necessary methodologies in order to promote social inclusion, civic participation and to tackle structural disadvantages which manifest themselves and are reproduced in education.
  • to prepare the educators to integrate these methodologies and methods in their practice
  • to test and develop their own relevant teaching methods
  • to support educators to be able to develop effectively the  intercultural and civic competences of student teachers and educators based on the RFCCDC (Reference Framework of Competences for Democratic Culture) of Council of Europe (2018).
  • to sustain a culture of democracy in education (formal and not-formal)

During the e-learning asynchronous training, the participants spend learning hours in four sessions where they find a reading list, a subject paper, video lessons and quizs in order to gain knowledge and skills to teach and promote democratic culture in theory and practice.

YOU CAN ALSO DOWNLOAD THE PROGRAMME GUIDE

Why participate in this Training Course?

  • The training is delivered by experienced and innovative Democratic Citizenship trainers from institutions with rich experience in training and expertise in Democratic Citizenship (EDC), Human Rights Education (HRE) and Intecultural Education (IE).
  • It is a programme of the Centre of Continuing Education and Lifelong Learning of the National and Kapodistrian University of Athens, the largest University in Greece and provide  a Certificate of Continuing Education and a Europass Certificate Supplement to participants who complete the programme.
  • It is funded by the European Commission and there are no fee requirements.
  • It is a distance learning, 100% asynchronous education programme meaning that trainers set up a learning path, which participants engage with at their own pace.

How do I apply?

In order to enroll for this specific course you need to have registered successfully at the training course

Σχολική Ψυχολογία & Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση

For any further inquiry or/and information:

You can send an email at info@learninn.gr

Κοινοποίηση
more
Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Νέα / Άρθρα
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Πληροφορίες

e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Επικοινωνία

Τηλ.: 2107275735
Κιν.: 6975913005
info@learninn.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Open eClass

Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. είναι πιστοποιημένο για τις υπηρεσίες που παρέχει κατά ISO9001:2015 και κατά ISO27001:2013 για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Facebook Instagram Linkedin Youtube