Τηλ.: 210 7275735

info@learninn.gr

Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.

  • ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΗ
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές Και Μαθήτριες

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Ποσοτική Έρευνα & SPSS
      • Ποιοτική Έρευνα
      • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία
      • Βιωματική Εκπαίδευση και Διδακτική των Θρησκευτικών
      • Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
      • Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
    • Διάρκεια 3 έως 6 μήνες
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων
      • Βυζαντινή ζωγραφική
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
      • Διδακτική της Ελληνικής ως Ξένη Γλώσσα
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Ειδική Αγωγή (ασύγχρονη εκπαίδευση)
      • Ειδική Αγωγή (σύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Σχολική Ψυχολογία
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων – ΣΔΕ,ΙΕΚ
      • Εκπαίδευση στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Menu
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία: Σχεδιασμός σχολικού μαθήματος και εργαστηρίων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένη γλώσσα
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 9 μήνες
    • Ποσοτική έρευνα, ανάλυση δεδομένων & SPSS: Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 3 μήνες
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 7 μήνες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Εισαγωγή στη Βυζαντινή ζωγραφική και τη Θεολογία των εικόνων
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
    • Δημοκρατική Εκπαίδευση -3 μήνες (δωρεάν με κάθε νέα εγγραφή σε πρόγραμμα άνω των 6 μηνών)
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Τα Νέα Μας
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Άρθρα

Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας στο ελληνικό σχολείο

28 Σεπτεμβρίου 2021 /Posted byekpa

Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας στο ελληνικό σχολείο

Ο θεσμός του μέντορα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών εισήχθη πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα το 2010 με τον νόμο 3848 και παρέμεινε ανενεργός. Όμως, το 2021 με ένα νέο νόμο, τον 4823/2021 – ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021 (άρθρο 93) εισάγεται εκ νέου η θέση του μέντορα στη σχολική μονάδα ως αυτού/ής που καθοδηγεί και υποστηρίζει κάθε νεοδιοριζόμενο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη.

Ας δούμε τι ορίζει ο νόμος

  • Ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.
  • Μπορεί να επιλεγεί ο/η εκπαιδευτικός με αξιολόγηση «εξαιρετική» ή «πολύ καλή» σε όλα τα πεδία, μετά από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
  • Η θητεία ενός/μία εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή, καθώς και κατά την επιλογή του/της ως στελέχους εκπαίδευσης.

Δεν έχουν ορισθεί ακόμη τα προσόντα και τα κριτήρια ορισμού, οι αρμοδιότητες, η διάρκεια της θητείας, ο αριθμός των παιδαγωγικών συμβούλων – μεντόρων ανάλογα με το μέγεθος της κάθε σχολικής μονάδας και κάθε ειδικότερο θέμα σχετικά με την εφαρμογή του θεσμού.

Οι εκπαιδευτικοί, βέβαια, δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για επιμόρφωση και εκπαίδευση στη μεντορεία ώστε να είναι έτοιμοι/ες, αλλά και να εξελιχθούν οι ίδιοι/ες επαγγελματικά και προσωπικά. Ας θυμηθούμε ότι η «μεντορική σχέση» αντλεί από την «Οδύσσεια» του Ομήρου.

Η Μεντορεία δεν στηρίζεται σε ιεραρχικές δομές, αλλά σε μία σχέση από την οποία αποκομίζουν τα μέγιστα και οι δύο. Στηρίζεται. λοιπόν, στις αμοιβαίες, ισότιμες και συνεργατικές σχέσεις και αυτό είναι το σημαντικότερο όλων (Awaya, και συν., 2003, σ. 52; Ambrosetti & Dekkers, 2010, σ. 52). Κάθε μεντορική σχέση έχει έναν δυναμικό χαρακτήρα εξέλιξης στον χρόνο, καθώς μέσα από αυτόν επέρχεται η ωρίμανση και αναπτύσσεται η εμπειρία και η γνώση και για τα δύο μέρη (Hobson, 2020, σ. 530). Τέλος, η διαπροσωπική αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο και τα προσωπικά συναισθηματικά οφέλη που αποκομίζει κάποιος/α από τη μεντορική σχέση αποτελούν ουσιαστικά κίνητρα που ωθούν κάποιους/ες να αναλάβουν τον ρόλο του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα (Iancu-Haddad & Oplatka, 2009, σ. 60).

Βέβαια, δεν γεννιέσαι μέντορας! Για αυτό στις ανάγκες για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών απαντά με ένα μοριοδοτούμενο και πολύ οικονομικό πρόγραμμα επιμόρφωσης:

Εκπαίδευση στη μεντορεία: συμβουλευτική και υποστήριξη υποψήφιων και νέων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε αυτό κάθε εκπαιδευτικός θα βρει πλούσιο υλικό και εμπειρίες από ειδικούς στη Μεντορεία που χρησιμεύουν έτσι κι αλλιώς στην επιμόρφωση όσων εργάζονται στην εκπαίδευση.

Οι ενότητες του προγράμματος είναι σχεδιασμένες με το σκεπτικό της ισοτιμίας στη μεντορική σχέση και βέβαια με βάση τις πραγματικές ανάγκες του/της εκπαιδευτικού στο σύγχρονο σχολείο:

  1. Εκπαίδευση μέσω Μεντορείας. Πτυχές και ζητήματα με βάση τη σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη.

2. Σχολικό κλίμα και δεξιότητες επικοινωνίας.

3. Υποστήριξη και συμβουλευτική κατά τη μεντορική σχέση.

4. Προσωπική μαθησιακή θεωρία και εκπαίδευση υποψηφίων εκπαιδευτικών μέσω μεντορείας.

5. Παιδαγωγικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις διδακτικής και αξιολόγησης στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής παιδείας.

6. Υποστήριξη των υποψηφίων εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό μαθήματος και τη χρήση διδακτικής μεθοδολογίας.

7. Η αυτοαξιολόγηση ως προϋπόθεση εξάσκησης της μεντορείας και του εκπαιδευτικού έργου.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να λάβετε με email στο info@learninn.gr ή τηλεφωνικά στο 2107275735

καθώς και στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου Εκπαίδευση στη Μεντορεία:

https://learninn.gr/ekpaideysi-sti-mentoreia-symvoyleytiki-kai-ypostirixi-ypopsifion-kai-neon-ekpaideytikon/

 

 

Ετικέτες: Ασύγχρονη Εκπαίδευση, Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Μεντορεία, Παιδαγωγικός Σύμβουλος, Σύγχρονη Εκπαίδευση
Share Post
Ανακοίνωση – Πρόσκληση σ...
Πρόσκληση σε Δωρεάν e- Εργαστή...

Σχετικά άρθρα

Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Ποιότητα ζωής και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

4 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Η διαχείριση της τάξης μας. Πολύτιμη ικανότητα που αξίζει να τη μοιραστούμε.

3 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Εμψυχώνοντας κι ενδυναμώνοντας ομάδες, με τον πιο καινοτόμο και συμπεριληπτικό τρόπο

10 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Το Μάθημα των Θρησκευτικών αλλάζει: Νέα Προγράμματα Σπουδών και πολλαπλό βιβλίο

8 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Πρακτικά tips για τη διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας

3 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα

Comments are closed

Ετικέτες Αναζήτησης

E-learning Προγραμματα (12) Online Εκπαίδευση (36) Online Προγράμματα (32) Άρθρα (18) Ανακοινώσεις (42) Ασύγχρονη Εκπαίδευση (16) Βιωματική Μάθηση (4) Δια ζώσης Εκπαίδευση (3) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (10) Δωρεάν Σεμινάρια / Webinars (19) Ειδική Αγωγή (9) Εκπαίδευση Ενηλίκων (7) Εκπαιδευτικά Προγράμματα (11) Εμψύχωση / Ενδυνάμωση Ομάδων (7) Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (29) Ημερίδες / Συνέδρια (5) Θρησκευτική Εκπαίδευση (1) Μεντορεία (1) Παιδαγωγικός Σύμβουλος (1) Προσφορές / Εκπτώσεις (13) Σχολική Ψυχολογία (5) Σύγχρονη Εκπαίδευση (12) Υποτροφίες (6) συνέδριο (1)

Πρόσφατα Άρθρα

Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την ...

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία

Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής ...

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής Εκπαίδευσης

Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

Συγχαρητήρια Επιστολή

6 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συγχαρητήρια Επιστολή
Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Νέα / Άρθρα
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Πληροφορίες

e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Επικοινωνία

Τηλ.: 2107275735
Κιν.: 6975913005
info@learninn.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Open eClass

Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. είναι πιστοποιημένο για τις υπηρεσίες που παρέχει κατά ISO9001:2015 και κατά ISO27001:2013 για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Facebook Instagram Linkedin Youtube