Τηλ.: 210 7275735

info@learninn.gr

Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.

  • ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ – ΕΓΓΡΑΦΗ
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
    • ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ:
      Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές Και Μαθήτριες

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Διάρκεια έως 3 μήνες
      • Ποσοτική Έρευνα & SPSS
      • Ποιοτική Έρευνα
      • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία
      • Βιωματική Εκπαίδευση και Διδακτική των Θρησκευτικών
      • Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
      • Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία
    • Διάρκεια 3 έως 6 μήνες
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων
      • Βυζαντινή ζωγραφική
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
      • Διδακτική της Ελληνικής ως Ξένη Γλώσσα
      • Διδακτική των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο
      • Ειδική Αγωγή (ασύγχρονη εκπαίδευση)
      • Ειδική Αγωγή (σύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διάρκεια άνω των 7 μηνών
      • Σχολική Ψυχολογία
      • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
      • Εκπαίδευση Ενηλίκων – ΣΔΕ,ΙΕΚ
      • Εκπαίδευση στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
      • Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Νέα
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά
  • Αγγλικά
Learn INN Ε.Κ.Π.Α. Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
Menu
Learn INN Ε.Κ.Π.Α.
  • Αρχική
  • Ποιοι Είμαστε
    • Η Φιλοσοφία Μας
  • e-Learning Και Δια Ζώσης
    Προγράμματα Για Ενήλικες
    • Εκπαίδευση Στην Εμψύχωση & Ενδυνάμωση Ομάδων
    • Βιωματική Μάθηση και Διδακτική Μεθοδολογία: Σχεδιασμός σχολικού μαθήματος και εργαστηρίων
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση (100% ασύγχρονη εκπαίδευση)
    • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
    • Διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένη γλώσσα
    • Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 3 Μήνες
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – 9 μήνες
    • Ποσοτική έρευνα, ανάλυση δεδομένων & SPSS: Θεωρία, Μεθοδολογία & Πρακτική εφαρμογή
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 3 μήνες
    • Εκπαίδευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών Προσχολική Ηλικία – 7 μήνες
    • Σχολική Ψυχολογία και Συναισθηματική Διαχείριση στην Εκπαίδευση
    • Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
    • Εισαγωγή στη Βυζαντινή ζωγραφική και τη Θεολογία των εικόνων
    • Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών, Μentoring και Συμβουλευτική
    • Δημοκρατική Εκπαίδευση -3 μήνες (δωρεάν με κάθε νέα εγγραφή σε πρόγραμμα άνω των 6 μηνών)
  • Σχολικά Προγράμματα
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Δημοτικού
      • Γιγαντομαχία: Φυσικά φαινόμενα και η ερμηνεία τους μέσα από τη μυθολογία
      • Ποιοι φίλοι…
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Γυμνασίου
      • Δεν περισσεύει κανείς: Καλλιεργώντας τη θετική και συμπεριληπτική συμπεριφορά
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Λυκείου
      • Ποιοι φίλοι…
      • Τα μαγικά της πληροφορικής
      • Πλούτος και φτώχεια στον σύγχρονο κόσμο
      • Δραματοποιώντας «Θαύματα» στην Β/ΘΜΙΑ εκπαίδευση: Διαφορετικότητα, αυτενέργεια, αντί-ρατσισμός
    • Γνωρίστε το Ε.Κ.Π.Α.
  • Τα Νέα Μας
  • Δράσεις
    • Συνέδρια
      • 1ο e-Συνέδριο 2020
      • 2ο Διεθνές e-Συνέδριο 2021
    • Masterclasses
      • Ψηφιακές Αρχές & Νέα Μάθηση
  • Άρθρα
  • Συχνές Ερωτήσεις
  • Επικοινωνία
  • Newsletter
Facebook Instagram Linkedin Instagram
Άρθρα

Η γιορτή της παιδείας ή της έλλειψής της. Γιατί φέτος στα σχολεία μας να γιορτάσουμε τους «Τρεις Ιεράρχες»;

26 Ιανουαρίου 2022 /Posted byekpa

Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΕΚΠΑ

 

Αναδεικνύεται,  με τη διαταραχή της κανονικότητάς μας λόγω  πανδημίας COVID-19 ότι για ακόμη μία φορά στον σύγχρονο κόσμο μας το μεγάλο ζήτημα του ανθρώπου, που προοδεύει ραγδαία και δεν μπορεί να διαχειριστεί το απλό, που είναι η προστασία της υγείας του, έως το σύνθετο, που είναι η συλλογική ευθύνη που έχει με τις αποφάσεις του,  είναι η παιδεία ή μάλλον η έλλειψή της.

Αναφερόμαστε στην παιδεία ως ένα περίπλοκο φαινόμενο που αφορά τον όλο άνθρωπο.

Αφορά την προσωπική, πνευματική, θρησκευτική και ηθική ανάπτυξη, όπως κατέδειξαν στο έργο και με τη ζωή τους η τριάδα των Πατέρων της Εκκλησίας, του Βασιλείου Καισαρείας, Γρηγορίου Ναζιαζινού και Ιωάννου (Κωνσταντινουπόλεως) Χρυσοστόμου, προσλαμβάνοντας αυτό που οι Έλληνες αποκαλούσαν στην αρχαιότητα παιδεία. Αφορά αυτό που συμπληρώνει η σύγχρονη σκέψη με τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη, και, από το 2001 και μετά, με την ενδυνάμωση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη.

Η παιδεία κάνει τον άνθρωπο ικανό να αλλάξει τον κόσμο.

Τον κόσμο που ζουν και τους ορίζοντές του διερευνούν από νωρίς οι μαθητές και μαθήτριές μας. Είναι σίγουρα ένα δικός τους κόσμος και που φυσιολογικά κάθε γενιά δημιουργεί. Σε πολλά είναι καλύτερος από της προηγούμενης.

Ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι να προσφέρει τις πολλές διαφορετικές γλώσσες που χρειάζονται, για να ερμηνεύσει, να αποκωδικοποιήσει ο νέος άνθρωπος τον κόσμο.

Για αυτό χρειάζονται όλα τα είδη της γνώσης που προσφέρονται από τα μαθήματα και την οργανωμένη και καθημερινή ζωή του σχολείου που προϋποθέτει την ένταξη. Έτσι παράγει πολιτισμό και γεννά το αίσθημα της ευθύνης για την κοινότητα, ενώ ουσιαστικά αναπτύσσει και ενδυναμώνει τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη.

Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών αποτελεί την κατάλληλη ευκαιρία της εκπαίδευσης να γιορτάσει την πραγματική παιδεία.

Πρόκειται για τρεις δασκάλους και φωστήρες, κοινωνικούς αναδομιστές και επαναστάτες, θεολόγους, φιλοσόφους και επιστήμονες. Πρόκειται για παραδείγματα σύγχρονης  ανάπτυξης και προσαρμογής, με το έργο τους και τη ζωή τους. Αλήθεια, έχουν πολλά να πουν στις καρδιές και τον νου του παιδιού και του/της εφήβου, με τα λόγια και τις ζωές τους, που είναι γεμάτες ανεπανάληπτα γεγονότα.

Πόσο ακόμη θα αναρωτιόμαστε γιατί στο σχολείο να γιορτάζουμε την παιδεία με αναφορά σε «Ιεράρχες», αλλά και μεγάλους – φωτισμένους «Δασκάλους», όπως η Εκκλησία τούς αποκαλεί από τον 11ο αι., όταν ο Ιωάννης Μαυρόπους επινόησε την κοινή γιορτή τους.

Μετά τη μεταπολίτευση έχουν γίνει ιστορικές, θεολογικές, παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές μελέτες για τη σχολική γιορτή των Τριών Ιεραρχών και έχουν προκύψει ήδη προσεγγίσεις που διευρύνουν τις διαστάσεις αυτής της γιορτής της παιδείας, που η Πολιτεία θέσπισε (1841-1911), με θρησκευτικό περιεχόμενο.

Η θέσπιση της γιορτής είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα, καθώς σχετίζεται με τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, αλλά και Πολιτικής και Εκπαίδευσης.

Έχει ακόμη αποδειχθεί ότι απορρέει από την ίδια τη δόμηση και ανάπτυξη της ελληνικής ταυτότητας κατά τον 19ο και 20ο αιώνα, κατά την οποία υιοθετείται παράλληλα και ο χριστιανικός προσδιορισμός της ταυτότητας, προφανώς, για λόγους συνοχής του πληθυσμού και ιστορικών συνθηκών και μάλιστα σε σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.

Αυτά και πολλά ακόμη, όμως, δεν αλλάζουν την ουσία μίας γιορτής για την παιδεία, για έναν άνθρωπο που γνωρίζει πώς να χαίρει και να αγαλλιάζει, που έχει πρόσωπο και αυτάρκεια, έχει αίσθηση και ενσυναίσθηση, αξίες, δεξιότητες, κατανόηση και δράση, όπως τα τρία άγια πρόσωπα της Εκκλησίας που θυμάται το ελληνικό σχολείο κάθε χρόνο, τον Ιανουάριο, και γιορτάζουν λειτουργικά οι πιστοί στην Εκκλησία.

Μόνο πλούτο και κέρδος, για να κλείσουμε και με όρους αγοράς, έχει η σχολική κοινότητα από μία τέτοια γιορτή για την αξία της παιδείας και τη σύγχρονη νοηματοδότησή της.

 

Για θέματα παιδείας και θρησκείας, τέχνης και θεολογίας τα επιμορφωτικά προγράμματα   Παιδαγωγική & Διδακτική της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης  και  Βυζαντινή Ζωγραφική. Η Τέχνη και η Θεολογία των Εικόνων του Learn Inn ΕΚΠΑ προσφέρουν σύγχρονες πηγές και ουσιαστική εκπαίδευση με πρόσωπο.

 

Ο Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, είναι επιστημονικός υπεύθυνος του Learn Inn Ε.Κ.Π.Α. και ακαδημαϊκός υπεύθυνος του επιμορφωτικού μοριοδοτούμενου προγράμματος “Παιδαγωγική & Διδακτική Μεθοδολογία της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης”

Ετικέτες: Online Εκπαίδευση, Άρθρα
Share Post
Ημερίδα Learn Inn ΕΚΠΑ: Παιδεί...
Γιόρτασε αλήθεια κανείς την πα...

Σχετικά άρθρα

Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Ποιότητα ζωής και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

4 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Η διαχείριση της τάξης μας. Πολύτιμη ικανότητα που αξίζει να τη μοιραστούμε.

3 Μαΐου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Εμψυχώνοντας κι ενδυναμώνοντας ομάδες, με τον πιο καινοτόμο και συμπεριληπτικό τρόπο

10 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Το Μάθημα των Θρησκευτικών αλλάζει: Νέα Προγράμματα Σπουδών και πολλαπλό βιβλίο

8 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα
Άρθρα
Διαβάστε περισσότερα

Πρακτικά tips για τη διαχείριση συγκρούσεων στον χώρο εργασίας

3 Μαρτίου 2022
... Μάθετε περισσότερα

Comments are closed

Ετικέτες Αναζήτησης

E-learning Προγραμματα (12) Online Εκπαίδευση (36) Online Προγράμματα (32) Άρθρα (18) Ανακοινώσεις (42) Ασύγχρονη Εκπαίδευση (16) Βιωματική Μάθηση (4) Δια ζώσης Εκπαίδευση (3) Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (10) Δωρεάν Σεμινάρια / Webinars (19) Ειδική Αγωγή (9) Εκπαίδευση Ενηλίκων (7) Εκπαιδευτικά Προγράμματα (11) Εμψύχωση / Ενδυνάμωση Ομάδων (7) Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (29) Ημερίδες / Συνέδρια (5) Θρησκευτική Εκπαίδευση (1) Μεντορεία (1) Παιδαγωγικός Σύμβουλος (1) Προσφορές / Εκπτώσεις (13) Σχολική Ψυχολογία (5) Σύγχρονη Εκπαίδευση (12) Υποτροφίες (6) συνέδριο (1)

Πρόσφατα Άρθρα

Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση

Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την ...

20 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαχείριση τάξης και μάθησης με βάση την Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία

Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής ...

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικές εφαρμογές της Βιωματικής και Μετασχηματιστικής Θρησκευτικής Εκπαίδευσης

Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

10 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μεθοδολογία της Ποιοτικής Έρευνας

Συγχαρητήρια Επιστολή

6 Μαΐου 2022 Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συγχαρητήρια Επιστολή
Learn Inn Ε.Κ.Π.Α.

Ποιοι Είμαστε
Η Φιλοσοφία Μας
Νέα / Άρθρα
Newsletter
Πολιτική Απορρήτου

Πληροφορίες

e-Learning Και Δια Ζώσης Προγράμματα Για Ενήλικες
Εκπαιδευτικά Προγράμματα Για Μαθητές & Μαθήτριες
Συχνές Ερωτήσεις
Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Επικοινωνία

Τηλ.: 2107275735
Κιν.: 6975913005
info@learninn.gr

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Open eClass

Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης

Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. είναι πιστοποιημένο για τις υπηρεσίες που παρέχει κατά ISO9001:2015 και κατά ISO27001:2013 για την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων του.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Facebook Instagram Linkedin Youtube