Διαχείριση τάξης, κρίσεων και συγκρούσεων στην εκπαίδευση
- Εγγραφές: 04/09/2022
- Έναρξη: 05/09/2022
Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση
Διάρκεια: 9 Μήνες | 530 ώρες
ECVET: 22
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 22 Σεπτεμβρίου 2022
Έναρξη προγράμματος: 25 Σεπτεμβρίου 2022
Περιλαμβάνει: 87% εξ αποστάσεως ασύγχρονη εκπαίδευση και 13% εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, χωρίς μετακίνηση.
Σημαντικά:
“Παιδαγωγικές προσεγγίσεις, Μέθοδοι Διδασκαλίας και Αξιολόγησης για μια Δημοκρατική Εκπαίδευση“
ΔΙΔΑΚΤΡΑ:
€690
ΚΑΤΑΒΟΛΗ:
4 ισόποσες δόσεις ή άπαξ (*)
*Διεκδικείτε ανά τμήμα μία υποτροφία πλήρους απαλλαγής διδάκτρων.
20% μείωση διδάκτρων δικαιούνται:
30% μείωση διδάκτρων δικαιούνται:
40% μείωση διδάκτρων δικαιούνται:
Καταβολή διδάκτρων (με έκπτωση 30% ή 40%):
σε δόσεις ή άπαξ και συμμετέχετε αυτόματα στην κλήρωση ανά τμήμα για μία θέση πλήρους απαλλαγής διδάκτρων!
€690
20%
€552
€690
30%
€483
€121
ΔΟΣΕΙΣ:
4 ΙΣΟΠΟΣΕΣ ΔΟΣΕΙΣ
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ & ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ
Πέτρος Γαλάνης
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό Ε.Κ.Π.Α.
Διδάσκω την Ενότητα «Έννοιες, θεσμοί, παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές στο επιστημολογικό πεδίο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης»
Σκοπός της ενότητας είναι
να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευόμενους σε θέματα που άπτονται της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης των μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην υποχρεωτική εκπαίδευση αποτελεί θεσμοθετημένη υποχρέωση της Πολιτείας, κατοχυρωμένη, τόσο από την Ελληνική νομοθεσία (Ν. 3699/2008) όσο και από διεθνείς συμβάσεις (π.χ. Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, 2006). Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί και μεγάλη πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα, αναδεικνύοντας την ανάγκη για: α) κατάλληλη προετοιμασία των υποψήφιων επαγγελματιών ειδικής αγωγής, στα πλαίσια των προπτυχιακών τους σπουδών, β) ποιοτική και διαρκή κατάρτιση και επιμόρφωση των ειδικοτήτων και των εκπαιδευτικών, τόσο της ειδικής, όσο και της γενικής αγωγής, καθώς η πλειοψηφία των μαθητών αυτών (95%) εντάσσονται και φοιτούν στα γενικά σχολεία.
Για μένα
η εκπαίδευση στην αξιοποίηση εμπεριστατωμένων μεθόδων και παιδαγωγικών πρακτικών στην Ειδική Αγωγή πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της προετοιμασίας και δια βίου μάθησης των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς οδηγεί σε βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα για τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διασφαλίζει το δικαίωμά τους στην ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση.
και την Ενότητα «Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ): Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές»
Σκοπός της ενότητας είναι
Να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευόμενους σε θέματα που άπτονται: α) της αναγνώρισης των βασικών συμπτωμάτων της ΔΑΦ, β) των βασικών αρχών που διέπουν την εκπαίδευσή τους και, γ) των διδακτικών μεθόδων και τεχνικών που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην εκπαίδευση των συγκεκριμένων μαθητών/-τριών.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αποτελεί μια ιδιαίτερα σοβαρή και ισόβια διαταραχή με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των ατόμων που πλήττονται από αυτή, καθώς και των οικογενειών τους. Η ενημέρωση και εκπαίδευση των υποψήφιων και εν ενεργεία επαγγελματιών ειδικής αγωγής, καθώς και των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής στις πιο σύγχρονες και ερευνητικά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της διαταραχής, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, συμβάλλοντας καθοριστικά στην απάλυνση των συμπτωμάτων και στην ουσιαστική σχολική και κοινωνική ένταξή τους.
Για μένα
ο διαρκώς αυξανόμενος αριθμός των παιδιών που διαγιγνώσκονται με ΔΑΦ (1,9%), η πλειοψηφία των οποίων φοιτά στο γενικό σχολείο, αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς και τους επαγγελματίες της ειδικής αγωγής. Η ενημέρωση και εκπαίδευσή τους στις αποτελεσματικές μεθόδους παρέμβασης θα συμβάλλει στην καλύτερη ενσωμάτωση των επιστημονικών ευρημάτων στη θεραπευτική και εκπαιδευτική διαδικασία, ωφελώντας, τόσο τα ίδια τα άτομα με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους, όσο και τους επαγγελματίες που ασχολούνται με την εκπαίδευσή τους, συμβάλλοντας στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Φίλιππος Κατσούλης
Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Τυφλών Καλλιθέας
Διδάσκω την Ενότητα «Αισθητηριακές αναπηρίες όρασης: Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές»
Σκοπός της ενότητας είναι
Να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευόμενους, σε θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση των μαθητών με οπτική αναπηρία, να γνωρίσουν τα εμπόδια που δημιουργεί στη μάθηση ένα πρόβλημα στην όραση και να αναπτύξουν την ικανότητα για οργάνωση και διαφοροποίηση της διδασκαλίας με τη χρήση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
Με την παρακολούθηση αυτής της θεματικής, οι εκπαιδευτικοί, καθώς και οι επαγγελματίες της ειδικής αγωγής θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες που παρουσιάζει ένας μαθητής με οπτική αναπηρία, η οποία δεν τους δίνεται μέσα από προγράμματα βασικών ή μεταπτυχιακών σπουδών. Δίνεται έμφαση στις αναγκαίες προσαρμογές που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο χώρου, μαθησιακού υλικού, αλλά και διδακτικών πρακτικών, προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα προσβασιμότητας που υπάρχουν σήμερα στο γενικό σχολείο και εμποδίζουν τη συμπερίληψη. Δεδομένου ότι, οι περισσότεροι μαθητές με οπτική αναπηρία φοιτούν σε γενικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η θεματική αυτή δίνει έμφαση σε ενταξιακές εκπαιδευτικές πρακτικές, με τη χρήση απλών υλικών, αλλά και υποστηρικτικών τεχνολογιών, τις οποίες θα μπορεί να εφαρμόσει άμεσα ο εκπαιδευτικός στην τάξη.
Για μένα
Οι επαγγελματίες της ειδικής αγωγής (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ), εκτός από την πιστοποίηση στη braille, πρέπει να γνωρίζουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με οπτική αναπηρία, καθώς και τις κατάλληλες μεθόδους και πρακτικές, οι οποίες και με τη βοήθεια και των υποστηρικτικών τεχνολογιών θα τους επιτρέψουν την πλήρη πρόσβαση στην εκπαίδευση.
Σπυριδούλα Καρίπη
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, M.Ed., PhD (c)
Διδάσκω Ενότητα «Αισθητηριακές αναπηρίες ακοής: Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές»
Σκοπός της ενότητας είναι
να εισάγει επαγγελματίες της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής σε βασικές έννοιες για την αναπηρία της Κώφωσης και της Βαρηκοΐας και να προτείνει διδακτικές πρακτικές και υλικό προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με προβλήματα ακοής.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
Διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών με προβλήματα ακοής σε μια ποιοτική εκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη παλαιότερες αλλά και νεότερες υπουργικές αποφάσεις και νομοθετικά πλαίσια για τη δίγλωσση εκπαίδευση των Κωφών και Βαρήκοων μαθητών. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σε επαγγελματίες ή υποψήφιους επαγγελματίες της γενικής και της ειδικής αγωγής να εμβαθύνουν στην Εκπαίδευση Κωφών και να εντρυφήσουν στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή δίγλωσσων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, όπως αυτά ορίζονται από τη διεθνή βιβλιογραφία και τις πρόσφατες έρευνες.
Για μένα
η εκπαίδευση στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων και παιδαγωγικών πρακτικών στην Ειδική Αγωγή αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για τη διασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία, ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντική βοήθεια για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη των επαγγελματιών γενικής και ειδικής αγωγής, που καλούνται πολλές φορές να διαφοροποιήσουν εκπαιδευτικές πρακτικές ώστε να διασφαλίσουν ισότιμη πρόσβαση των παιδιών με αναπηρίες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αγάπη Δουλκερίδου
Εκπαιδευτικός Ειδικής Φυσικής Αγωγής, Διδάκτωρ ΑΠΘ
Διδάσκω την Ενότητα «Προσαρμοσμένη/Ειδική Φυσική Αγωγή και διδακτικές πρακτικές για μαθητές/-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με έμφαση στην κινητική αναπηρία»
Σκοπός της ενότητας είναι
η κατάρτιση των εκπαιδευόμενων σε θέματα που άπτονται της ειδικής φυσικής αγωγής και γενικότερα της προσαρμοσμένης φυσικής δραστηριότητας των μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), καθώς και η εκπαίδευσή τους για προώθηση της ένταξης στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο γενικό σχολείο.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η προσαρμοσμένη φυσική αγωγή είναι κλάδος της φυσικής αγωγής που εντάσσεται στα πλαίσια της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ο σκοπός της δεν διαφοροποιείται από αυτόν στη γενική εκπαίδευση, δηλαδή να συμβάλλει στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών, στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρμονική τους ένταξη στην κοινωνία. Το μάθημα της φυσικής αγωγής προσφέρεται περισσότερο από κάθε άλλο μάθημα για την ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ΕΕΑ στο σχολικό περιβάλλον. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ΕΕΑ που εντάσσονται στη γενική εκπαίδευση, τόσο περισσότερο αντιμέτωποι έρχονται οι εκπαιδευτικοί, με την πραγματικότητα της διδασκαλίας τους, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές τους. Υπάρχει, λοιπόν, ανάγκη για εμβάθυνση των γνώσεων για ανάπτυξη εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς για προσδιορισμό των τρόπων προσαρμογής του σχολικού περιβάλλοντος και της μαθησιακής διαδικασίας, στα πλαίσια της διεπιστημονικής συνεργασίας.
Για μένα
η ακαδημαϊκή προετοιμασία και η δια βίου μάθηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την ειδική αγωγή είναι επιτακτική, καθώς αποκτούν γνώσεις, μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, συζητούν και λύνουν απορίες που μπορεί να οδηγήσουν σε αποτελεσματική και επιτυχή ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ΕΕΑ, οι οποίοι, όπως και οι συμμαθητές τους, αλλά και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να απολαμβάνουν τα οφέλη της, ξεπερνώντας εμπόδια και ανησυχίες.
Κλειώ Φανουράκη
Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ε.Κ.Π.Α.
Διδάσκω την Ενότητα «Θεατρική Αγωγή, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση»
Σκοπός της ενότητας είναι να διερευνηθούν, μέσα από τη θεωρία και την πράξη του θεάτρου και των τεχνών στην εκπαίδευση, τρόποι ενδυνάμωσης, ανάπτυξης και ανάδειξης των πολύτιμων δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών, σε ένα συμπεριληπτικό πλαίσιο βιωματικής μάθησης, έκφρασης και δημιουργίας και με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η έρευνα για την εφαρμογή του θεάτρου και των τεχνών στην ειδική αγωγή αναδεικνύει τα πολλαπλά οφέλη αυτής της αλληλεπίδρασης, ενώ παράλληλα ανατροφοδοτείται από δημιουργικές ασκήσεις και δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στην εκπαιδευτική πράξη, οι οποίες δίνουν κίνητρα πιο συστηματικής διδασκαλίας και μάθησης μέσω των τεχνών, καθώς και αναζήτησης βασισμένων στην τέχνη μεθοδολογιών, κατάλληλων ανά περίπτωση μαθητή ή και για το σύνολο της ομάδας.
Για μένα
Οι τέχνες «στήνουν χορό» μέσα από το θέατρο και το δράμα στην εκπαίδευση, όπου όλες μαζί συνεργατικά, αλλά και αυτόνομα, ανοίγουν δρόμους στις μοναδικότητες των παιδιών και των νέων με ή χωρίς αναπηρία.
Αναστάσιος Ασβεστάς
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, Phd Ε.Κ.Π.Α
Διδάσκω την Ενότητα «Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, την εργασιακή αποκατάσταση και τα δικαιώματα εφήβων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία»
Σκοπός της ενότητας είναι
να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευόμενους σε θέματα που άπτονται της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η σύγχρονη προσέγγιση των ατόμων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, πέρα από τη νομοθεσία, τα ψηφίσματα και τα δικαιώματά τους, επισημαίνει τη σημασία της εργασίας για το ίδιο το άτομο σε σύνδεση με τον αυτοπροσδιορισμό του και σε σχέση και με την ποιότητα της ζωής του λαμβάνοντας υπόψιν και υποστηρίζοντας τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικό συγκείμενο. Δεδομένου ότι η εκπαίδευση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, οι εμπλεκόμενοι (και οι υποψήφιοι) επαγγελματίες στην ειδική αγωγή, εκπαίδευση και κατάρτιση καλούνται να προσδιορίσουν τις αξίες τους και να αναστοχαστούν στον αντίκτυπο που έχουν οι δικές τους δράσεις -σε σχέση με αυτές τις αξίες- στη μετάβαση των ατόμων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στην ενήλικη ζωή. Μας ενδιαφέρει αν οι μαθητές μας αποκτήσουν την καλύτερη ποιότητα εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία κατά τη μετάβασή τους στην ενήλικη ζωή; Νοιάζομαι αν οι μαθητές μας θα έχουν μια επιτυχημένη σταδιοδρομία, θα αναπτύσσονται ως άτομα κι επαγγελματίες και θα είναι ενεργά μέλη της κοινότητας; Εάν απαντήσατε ναι σε αυτά τα δύο ερωτήματα, τότε θα έχετε κίνητρο να εμπλακείτε ενεργά στη συγκεκριμένη ενότητα και να μάθετε πώς μπορείτε να συμβάλετε προάγοντας σημαντικές δεξιότητες ζωής των ατόμων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες από το δικό σας ρόλο.
Για μένα
ένα ολόκληρο πλέγμα παραγόντων έχει να κάνει με την ιδιαιτερότητα μιας επιτυχημένης μετάβασης των Ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην ενήλικη ζωή. H εξέταση των παιδαγωγικών αρχών και των βέλτιστων πρακτικών κάθε επαγγελματία στην ειδική αγωγή, εκπαίδευση και κατάρτιση ατόμου σε συνάρτηση και αλληλεπίδραση με άλλες παραμέτρους που σχετίζονται με την επαγγελματική ανάπτυξη των Ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όπως προσδιορίζονται από τις προτάσεις των Φορέων σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο θα συμβάλουν στην ανταπόκριση της καλέσματος για διασφάλιση των δικαιωμάτων τους για ισότιμη πρόσβαση στο πλαίσιο της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ντορέτα Αστέρη
Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Ε.Κ.Π.Α.
Διδάσκω την Ενότητα «Πρωτόκολλα και διαδικασίες ανίχνευσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες»
Σκοπός της ενότητας είναι
Να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευόμενους σε θέματα που άπτονται: α) της οριοθέτησης του πεδίου των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και των χαρακτηριστικών τους, β) του έγκαιρου εντοπισμού των μαθητών και μαθητριών που δυσκολεύονται στις σχολικές δεξιότητες και, γ) των διδακτικών μεθόδων και τεχνικών που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην γραφή, ανάγνωση και αρίθμηση.
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
– αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά όταν εντοπιστούν έγκαιρα,
– τα χαρακτηριστικά τους διαφοροποιούνται ανάλογα με τον αστερισμό των άλλων χαρακτηριστικών του ατόμου και του περιβάλλοντος μάθησης,
– ο έγκαιρος εντοπισμός τους συμβάλλει καθοριστικά όχι μόνον στην σχολική πορεία του μαθητή αλλά και στην συναισθηματική και κοινωνική του ολοκλήρωση
– δεν εμφανίζονται πάντα ως σχολική δυσκολία
– τα ερευνητικά τους δεδομένα έχουν συμβάλει στην βαθύτερη κατανόηση των διαφορετικών μαθησιακών στυλ και στον εμπλουτισμό της διδακτικής πρακτικής.
Για μένα
η ειδική αγωγή και εκπαίδευση σημαίνει καλή εκπαίδευση, σημαίνει ανθρώπινα δικαιώματα, σημαίνει αξιοπρέπεια, σημαίνει διαφορετικός τρόπος μάθησης και ανάπτυξης. Η εκπαίδευση και οι επαγγελματίες της έχουμε να μάθουμε από αυτές τις διαφορές, πολύ περισσότερα από όσα μάθαμε αβίαστα. Τα παιδιά που εμποδίζονται και αγωνίζονται να φτάσουν τους συμμαθητές τους και οι γονείς τους που αναζητούν υποστήριξη και συμβουλευτική μας δείχνουν, κάθε ημέρα, πόσα ακόμη πρέπει να γίνουν για να φτιάξουμε μια συμπεριληπτική κοινωνία μάθησης, ένα καλό μάθημα ένα σχολείο αγκαλιά για όλα τα παιδιά
Γιώργος Γκόγκος
Δρ. Ειδικής Αγωγής, Ε.Κ.Π.Α.
Διδάσκω την Ενότητα «Νοητική καθυστέρηση και γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες: Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές»
Θεωρώ ότι είναι σημαντικό το θέμα αυτής της ενότητας γιατί
η Νοητική Υστέρηση (Intellectual disability) αποτελεί μια δια βίου διαταραχή η οποία παρουσιάζει σημαντικά ελλείματα στη νοητική λειτουργία και στην προσαρμοστική συμπεριφορά των ατόμων, με αυτά τα ελλείματα να γίνονται εμφανή κατά την αναπτυξιακή περίοδο. Η νοητική υστέρηση επηρεάζει περίπου το 1% –2% του γενικού πληθυσμού και επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των ατόμων με νοητική υστέρηση, καθώς και των οικογενειών τους. Η εκπαίδευση των μαθητών με νοητική υστέρηση είναι μια δύσκολη διαδικασία διότι δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη μέθοδος η οποία όταν εφαρμοστεί να αποδίδει πάντα.
Για μένα
η μεγάλη ανομοιογένεια στα χαρακτηριστικά των ατόμων με νοητική υστέρηση καθιστά την εκπαίδευσή τους μια πρόκληση για τα ίδια τα άτομα, τις οικογένειές τους αλλά και το βοηθητικό προσωπικό που τους πλαισιώνει. Οι κατάλληλες παιδαγωγικές παρεμβάσεις, οι διδακτικές τεχνικές και η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να κάνει την εκπαίδευση αλλά και τη ζωή των ατόμων με νοητική υστέρηση και των οικογενειών τους ευκολότερη.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα αποσκοπεί μετά την ολοκλήρωσή του επαρκώς να:
• είστε ενημερωμένοι/ες για το μεγαλύτερο εύρος δυσκολιών των παιδιών, που χρειάζονται παρεμβάσεις «ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης»
• είστε κάτοχοι πρακτικής γνώσης σχετικά με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες για τον έγκαιρο εντοπισμό της φύσης των προβλημάτων των μαθητών/τριών και τον παιδαγωγικό προγραμματισμό του είδους των ειδικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και της εξατομικευμένης παρέμβασης
• είστε εξοικειωμένοι στη χρήση εργαλείων εντοπισμού και αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
• είστε πληροφορημένοι/ες για τα ερευνητικά τεκμηριωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα που υποστηρίζουν τη σχολική και εκπαιδευτική πρόοδο.
Βήμα Πρώτο:
Ο/Η ενδιαφερόμενος/η εκδηλώνει ενδιαφέρον για εγγραφή στο πρόγραμμα αποστέλλοντας ηλεκτρονικά τη γραπτή αίτηση συμπληρωμένη. Ο/Η ενδιαφερόμενος/η που έχει δικαίωμα για μειωμένα δίδακτρα, σημειώνει στο ενδεδειγμένο πεδίο της αίτησης, το ποσοστό έκπτωσης που δικαιούται.
Βήμα Δεύτερο:
Αφού γίνει αποδεκτή η αίτηση και η αιτούμενη έκπτωση από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης Αιτήσεων και λάβει σχετικό μήνυμα, καταθέτει τα δίδακτρα είτε εφάπαξ διεκδικώντας μία υποτροφία πλήρους απαλλαγής διδάκτρων, είτε την πρώτη δόση στον λογαριασμό του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. (λεπτομερείς οδηγίες λαμβάνει στο μήνυμα αποδοχής της αίτησης).
Βήμα Τρίτο:
Λαμβάνει μήνυμα έναρξης της εκπαίδευσής του/της [παρακαλούμε πάντα να ελέγχετε και την ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam)]
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανήκει στα E-learning προγράμματα του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Ε.Κ.Π.Α. http://www.cce.uoa.gr/
ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΚΑΝΤΕ ΑΙΤΗΣΗ
* εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα στην αποστολή της παραπάνω φόρμας, παρακαλούμε κατεβάστε εδώ την φόρμα σε μορφή word. Αφού την συμπληρώσετε αποστείλετε την φόρμα στο email: info@learninn.gr.